12 januari 2012

Dag 5 av 42

Passar på att blogga lite i pausen på Biggest Loser. Ena killen gick ner 16 kilo första veckan. Helt sjukt!

Idag åt jag turkisk yoghurt med müsli till frukost, för ovanlighetens skull. ;)
Lunchen blev inte riktigt som jag tänkte mig, tog fel låda från kylen. Så jag tog tre skivor julskinka ist för stek och sås.. Som tur var hade jag ett ägg på jobbet som egentligen skulle vara mellanmål. Det fick bli en del av lunchen. Sen hade jag ju sallad med mig också. Tog en klick ädelmjukost till.

Men det räckte inte riktigt, blev hungrig på eftermiddagen så mellanmålet fick bli valnötter.

Väl hemma så värmde jag steken med såsen, tog fram grönsallad och tomater och en klump mozzarella. Det gick glatt ner!

Kvällssnackset blev rostbiffsrullar med färskost och pesto i och några småbitar parmesan.
Motionen blev julgransplundring och undanplockning. Och 100 situps och 50 rygglyft.
Vågar inget mer eftersom att förkylningen sitter i..

Fortfarande inget sötsug, konstigt nog, och då hittade jag ändå en ny blogg när jag surfade runt förut som är fylld med fantastiska bakverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar