09 januari 2012

Dag 2 av 42

Jag har verkligen förkylningen från helvetet, den har jävlats med mig i fem veckor nu. Börjar tro att det här är mitt normala tillstånd. Detta ledde till att träningen uteblev idag, och förmodligen ett par dagar till.

Frukosten blev ett par ägg och lunchen var kyckling, jordnötssås och wokgrönsaker. (Resterna från det mamma och pappa lagade igår.)

For ut på Maxi efter jobbet och handlade, råkade springa på lite roliga grejer. Detta följde med till P, och så fixade vi en två-rätters. Finns det nåt bättre sätt att börja en förkyld och tråkig vecka på?

Förrätten bestod av coppa, buffelmozzarella, tomater, oliver och soltorkade tomater.

Varmrätten blev fyndad oxfilé med Lallerstedts Bearnaise Provencale och en sallad. Så sjukt gott! Går inte ens att beskriva. Passade ypperligt till första avsnittet av Sveriges Mästerkock.

Noll motion idag, inte ens en promenad. Men lika glad för det är jag, för promenaden hade nog gett mig mer hosta! Nu är det dags att lägga sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar